Saturday, May 1

Jom Gaming



Kali ni nak cerita pasal game pulak..ni antara hobi yang aku lakukan saban hari..game bola antara favorite aku. Aku mula main game bola sejak 80 an lagi dari bentuk 2D hingga ke hari ini dlm bentuk 3D. Terdapat hanya 2 jenama game bola yang popular di dunia ketika ini..FIFA 10 (terkini) keluaran EA Sport dan PES 2010 (terkini) keluaran KANOMI. Yang mana terbaik? Masih tidak jelas kerana kedua-duanya mempunyai peminat yang sama rata..aku pula memilih PES..keluaran org Jepun..setiap tahun kedua-dua syarikat masing-masing akan mengeluar siri terkini..tetapi tidak semestinya keluaran setiap tahun telah melakukan update yang terbaik untuk game ini..aku telah membeli siri PES6,2008,2009 dan 2010..tetapi hingga kini aku masih memilih PES 6 sebagai yang terhebat, seperti kebanyakan gamers yang lain di seluruh dunia.Kenapa? terlalu banyak 'bugs' yang berlaku dalam pes 2008 terutama dari segi logistik permainannya..senang sangat nak menjaringkan gol baik dalam perlawanan mahu pun sepakan percuma..pes 2009 boleh tahan jugak dan pes 2010 pula hanya dapat dimainkan oleh komputer yang mempunyai kelengkapan tahap tertinggi..jadi jangan bazirkan wang RM20 membeli dvd yang tak dapat dimainkan oleh pc kita..
Tidak kah PES 6 telah out of date?
Memang pun kalau tidak dilakukan update sendiri..CR masih dlm MU dan Henry masih main dlm Arsenal...so jgn ketinggalan zaman..terdapat banyak patch yang tersedia untuk di download untuk update kita punya PES program..

Nanti aku akan buat post pasal PES 6 updating..ini untuk advance users..tp sapa2 pun boleh belajar..

No comments: